YAPAY ZEKA VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM ÇAĞINDA ÖĞRETMEN
Değerli Katılımcılar;
Toplumların gelişmesinde en önemli öğelerden birisi olan öğretmenler eğitim sürecinde kilit bir rol üstlenmektedir. Eğitim-öğretim sürecinde öğretmenin benimsemediği bir değişimi, dönüşümü gerçekleştirmek oldukça zordur. 21. yüzyılda hızla değişen, gelişen ve farklılaşan koşullar öğretmenleri ve öğretmenlik sürecini de etkilemektedir. Her ne kadar koşullar değişse de öğretmenin eğitim sürecindeki rolü azalmamaktadır. Öğretmenlerin hızla değişen bu koşullara ayak uydurmaları sürekli gelişmelerini beraberinde getirmektedir. Özellikle son dönemlerde başta teknoloji olmak üzere kültürel alanda, sosyal alanda ve farklı birçok alanda hızlı değişimler yaşanmakta ve bu değişimler de beklentileri farklılaştırmaktadır. Öğretmenlerin kendilerini geliştirerek bu süreçte kilit rol oynamaları, bireylerin ve toplumların gelişmesine katkı sağlaması beklenmektedir. Özellikle yapay zeka ve dijital dönüşüm ile ilgili çalışmaların son dönemlerde arttığı görülmektedir. Geleceğin öğretmenlerinin de eğitimde gerçekleşen bu dijital dönüşüme ayak uydurmaları ve bu dönüşümü yönlendirmeleri beklenmektedir. Bu noktadan hareketle kongrenin ana teması "Yapay Zeka ve Dijital Dönüşüm Çağında Öğretmen" olarak belirlenmiştir.
23-25 Mayıs 2025 tarihlerinde dördüncüsü düzenlenecek olan kongrenin ana hedef kitlesi lisansüstü eğitim yapmış / halihazırda yapan veya lisansüstü eğitim niyetinde olan öğretmenler ile öğretmenlik ve eğitimle ilgili alanlarda lisansüstü eğitim yapmış / halihazırda yapan veya lisansüstü eğitim niyetinde eğitim fakültesi mezunu ve öğrenim gören öğretmen adayları ve öğretmenlik alanları ile ilgili akademisyenlerdir. Bunun yanısıra farklı disiplinlerde çalışan ancak öğretmenlik ve eğitim süreci ile ilgili çalışmalar gerçekleştiren, ilgi duyan akademisyen ve öğrenciler, TÜBİTAK projesi kapsamında yer alan lisans öğrencileri ve lise öğrencileri (öğretmenleri ile birlikte) de kongreye katılım sağlayabileceklerdir. Kongre yüzyüze ve online oturumlardan oluşturulacaktır. Kongre İstanbul'da gerçekleştirilecektir. Kongrede aşağıdaki konu başlıklarına yer verilecektir. Bunun yanısıra Eğitimde İyi Örnekler, Örnek Uygulamalar ve eğitimle ilgili diğer konular da kongre kapsamında değerlendirmeye alınacaktır.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi’nin temel amacı öğretmenlerin mesleki gelişimleri noktasında önemli bir aşama olan lisansüstü eğitim konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca öğretmenlerimizin ve öğretmen adaylarının çalışmalarını görünür kılmak ve onları lisansüstü eğitim yapmaları konusunda teşvik etmek, alandaki akademisyenler ile sahadaki uygulamacıları bir araya getirerek eğitimle ilgili güncel konuları değerlendirmek de kongrenin amaçları arasında yer almaktadır. Gerçekleştirilen ilk iki kongrede bu doğrultuda gelişmelerin olması da amacımızın gerçekleştirilebileceği noktasında olumlu dönütler sağlamıştır. Kongrenin öğretmenler arasındaki diyaloğu ve işbirliklerini geliştireceği, yine öğretmenler ile akademisyenler arasındaki ortak çalışmaları artıracağı ve öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleri hususunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Üçüncüsü gerçekleştirilecek olan ve geleneksel hale gelmesi hedeflenen Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi’nin (LOCK) katılımcılar için yararlı olmasını ve yeni yüzyılın gereksinimlerinin ele alındığı çalışmaların gerçekleştirildiği bir paylaşım ortamı olmasını dileriz.
Konu Başlıkları (Alfabetik olarak sıralanmıştır)